tisdag, oktober 13, 2015

1967



papp skar av mig 

sa inte alls adjö 

bara lämnade mig med mamm som 

störtade kraschade 

ung och blind och rädd 

för filmer 

av stil med hopp 

trasades av skräck 


för tiden och mig 


fem år och döende inuti 

i det som verkligen 

lever 


*** 


jag sökte bli 

hemförlovad 

-blott fem år gammal- 

men hölls kvar i sontjänst 

halvkvävd tankefontän drömmande uteslutet 

lid ditt lilla as 

*** 

mamms haveri tog 

många år av glada 

sonens skrattande lojalitet 

är stort då 

hon kom till vård 

ingen kom till mig varje 

julfödelsedagpåsk 

mamms bönande om presenter 

till mig 

av papp som skickade nåt skit eller pengar 

*** 

jag blev seg 

blev ett med gråa alltet 

stilla kind mot golvet gäspar 

'sudda sudda' 

gråa alltet håller en 

i liten tröst 

gav en liten gråt 

alltid i mig och nu 

lite i dig 

som en delad fil i 

justitieministerns 

hemliga låda 

du får den trösten gråten 

av mig att reparera barn nära dig 

*** 

hade inte talat med 

ens vetat var papps var 

trasig å rädd några och tjugo 

tar det mig en vecka att 

spåra honom 

"du det är hockey på tv" 

sa han 

'klick' 

tog mig år att reparera. 

kärlek undrar du 

Pah




© 2005-2008 jimjimblund - idiotjim - jim björklund - minister for imagination-Utubia(YouTube) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar