tisdag, oktober 13, 2015

SNYFT OCH HURRA





alla går på 

klocka hinner inte 

med 

jag gick slutligen 

sönder inte 

utbränd allvarligt skadad 

redan 1967 ville 

jag inte vara 

med längre detta 

grodde och gror 

i mina underbara 

djup präglade det 

som blev jag ville 

inte vara med 

längre nej jag 

vill inte dö men 

jag längtar 

hem sittande 

i min egen soffa långa 

perioder då inget 

finns som skäl att 
me

duscha städa varför 

bädda sängen på 

psyket som var det 

råd jag fick av en 

sportfåne vårdare han 

menade att mina 

snurriga röster alla 

identiteter gående 

inom mig utom mig 

skulle plåga mig mindre 

om jag 

bäddade sängen jag 

bara glodde på täcket 

i tomma rummet så 

han tappade intresset 

och gick för att mumsa på 

en personalbanan vi 

fick inga bananer ingen 

läsk heller två backar till 

personalen i veckan ofta drack 

vi vatten till maten för 

att det var nyttigt och alla 

måste spara in och när 


uttrillandet pekade mig slutligen 

hem fanns ingenting 

där ingen att ringa ingen 

att krama och på 

dejtmarknaden går det undan 

psykfall i en skitig etta 

i huddinge med riktigt 

taskiga tänder efter år 

av neuroleptica 

är inte ett fynd och jag 

vill inte bara 

knulla gud vet 

att jag vill knulla 

-sexualnöd- 

men utan cash och 

spelad skitstövel luktar 

jag skitig toalett bara jag 

öppnar munnen har en stor 

längtan efter henne som 

jag kan gå vilse med i 

lost city 

där vi hittar 

en sång som vi spelar 

hon sjunger sin poesi vi 

kysser varandra i det 
¨ 
fyllda rummet stearinljus 

mikrofonstativ sång 

tillsammans mot 

mysteriet kanske vi 

kunde kika i en glipa 

kanske mysteriet 

kyssandes i lost city 

men mina tentakler 

falnar huvudkåt på 

våren gubbsjuk på 

25 åringar nätets 

sexsnurr ena 

bättre/värre 

än den andra massa 

infantilt mycket att 

minnas och gå igång på 

nytt men lilla 

fröken godag 

räcker inte till jag vill 

kyssas inte 

bara gymnastisera 

kyssas en gång till 

i livet längtande hem 

i sin egen soffa inte 

kunna resa på semester för 

jag skulle inte vilja 

resa hem igen varför? 

jag vet inte var 

har aldrig vetat var 

hem är där 

det finns hjärta sägs vara 

hemma 

mitt hjärta gråter 

sig ännu till sömns sedan åratal. 

snyft och hurra jag sitter 

inte på M86 och dreglar jag 

sitter hemma och längtar 

hem och efter hennes 

klokhet och sång 

jag med tryggheten som 

alltid varit som ett 

moln kring mig även i 

akut kris som rådde ändå 

kom flickorna gråtande i 

rökrummet till 

mig jag kände ingenting proppad 

med hibernal mm 

men snyft och hurra råder 

snyft och hurra. 


SNYFT OCH HURRA 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar