tisdag, augusti 18, 2015

SMUTS - EN LITEN OBEGRIPLIGHET

    


"That's it! You people have stood in my way long enough. I'm going to clown college!"






goddag.

det är jag som är

smuts






SMUTS - EN LITEN OBEGRIPLIGHET



de kallar mig smuts

jim smuts

i alla tider-

och där jag

kammar noll

kommer ni alltid ha vinden

i ansiktet ,

men det blir nog en ren

bagatell.


*


de signalerar mig

ny tid

att spola avträdet här med,

hela tiden ringer de

'var är hon?'

så varför?

kan ni säga mig det?

varför lämnade

ni henne i skogskanten

i åkerdiket att vänta

tusen år.

frågan kommer in från alla håll,

för somliga var hon en han,

sånt har

växlande konjukjturer

normalt

-fast här är fan inget normalt-

och DE

vill sända trupper som

tid och

FATTA DET

INGEN MERA TID.

inte ens för henne.

jag hör bara ett

jättelikt krafsande

från ert kliande i bollen

undrande vad detta är för

galande

om lite tid.

tick tack på dig själv.


*


kom så går vi och handlar jag

ska på vävkurs ikväll jaha då ringer

jag j och kanske gör lite musik kom

du ihåg att ringa om kranen jo

de kommer på förmiddagen vadå

förmiddagen jag börjar jobba kvart över

elva ja inte vet jag ring själv äh den får väl

droppa nä för en enda droppande kran skulle

rädda tangagikasjön på två år nähä JO det

stod nånstans och att vattenmolekyler

är överallt så i vattnet vi gjorde kaffe på i morse

var några atomer i ganges igår uähg vad äckligt

de pissar och skiter och begraver i den floden väl?


*


NOOOOOOG!

ni lämnade henne i tusen år i ett dike och nu

skitar ni ner

GANGES.

DET ÄR NI

som pissar och skiter

i fina dricksvatten

sötvattnet

spolas runt

OCH DET GÖR ALLA PERIOD


*


de kallar mig smuts

jim smuts

och där jag

kammar noll

kommer ni alltid ha vinden

i ansiktet ,

men det blir nog en ren

bagatell.

***

säg nu

varför lämnade

ni henne i skogskanten

i åkerdiket att vänta

tusen år och

väntar än och ni kokar tid

över hela existensen

ERA DJÄVLAR!

***

stort flyttblock just

i granskogsbrynet vid

åkern linhår andas hon

vart trettionde år ingen ser hon

hade blivit beskrattad i stora

sophålet titta hon äter det också fy fan



varför lämnade ni henne så.

Tvi


*


det rings hit armeer av rörelse i rummet för

jim smuts

att ordna VVS till om

hon nu inte redan har sörjt sig (alla) till döds.

ha!

säger jim smuts

till döds, där

har vi en annan fin.

till döds.

ha ha ha


*


de kallar mig smuts

jim smuts

-i alla tider-

och där jag

kammar noll

kommer ni alltid ha vinden

i ansiktet ,

men det blir nog en ren


bagatell


****


©2014imbjörklund-idiotjim



(__/)
(='.'=)
(")_(")


"That's it! You people have stood in my way long enough. I'm going to
clown college!"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar