tisdag, augusti 18, 2015

ciggen tog aldrig slut.




Var är min hund?




DEN FÖRBANNADE ÅNGESTEN

kommer i vågor

och partiklar konfliktar

sig för prästen vill

du ska ta deras saga

men för jösse namn

-kära barn-

du finns ju men

om ingen vet om att man finns

ingens minne kvar du

rinner ur alla

människohjärnor

och ändå

kvar

allt levande som avskjils från

sin grupp

dör

till och med

mögelsvamp jag

är kvar och rutinmässigt

kommer 24/12




-kort bara-detta är ingen dokumäntär-




Det ringer på dörren och


det var ångest i jularna


alladinen som hade


ett orört lager


att leka rik me.


käringen sku ha


tanterna på kaffi


den 25e.


fast ho min älskade skrek


25 års skit på tanten


före piffåpuff,


sedan åt


-flickan min-


alla


jävla bitar med


skamchoklad


för att morsan hennes


skulle må piss hon å.


det blev till


pratslag i femton


jular å påskar i följd:


"tänk när hon  glufsade"


ja jävvlar.


i morse hittade jag en knöl


i pungen.


"larv"


sa hon.


hopp åt mig.


kvällen efter


var den väck.

ciggen tog aldrig slut.


ingen ondska funnen.


Var är min hund?


:___________________________________


(c)2014jimbjörklund



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar